divendres, 8 de maig del 2020

METODOLOGIA

El nostre projecte educatiu es basa en el respecte vers els infants i les seves famílies.

Els interessos dels infants i el joc autònom i lliure són la part essencial de la metodologia de la LLIM La Granota. En tot moment, l'infant és el protagonista actiu dels propis descobriments. Una educadora acompanya cada pas del seu creixement.

Oferim propostes de manipulació, activitats de descoberta i experimentacions amb diferents elements de l'entorn perquè a través del sentits, els infants coneguin les diferents textures, olors, pesos, colors...


Per a nosaltres és molt important establir un vincle afectiu estret amb l'infant. Per tal de crear aquesta relació tan íntima, considerem les seqüències de la vida quotidiana (canvi de bolquers, hora de dinar...) com a moments privilegiats i els hi donem un valor plenament educatiu.


Els nostres principis pedagògics es fonamenten en una visió global, plural i integradora, inspirats en tres grans marcs conceptuals:

- Els principis de respecte i de sensibilitat pels infants, tot vetllant per la seva autonomia segons els fonaments de l'Institut Pikler-Lóczy de Budapest.

- La visió d'infant de Loris Malaguzzi, ideòleg del model d'escoles infantils de Reggio Emilia, que el concep com un subjecte amb multitud de potencialitats.

- La filosofia pedagógica d'Elinor Goldschmied, en la qual ens basem per dur a terme propostes amb els infants.


A la Llar d'Infants Municipal La Granota trobem espais on els infants tenen l'oportunitat d'explorar, crear, compartir, demanar, triar i gaudir sense por a aquivocar-se, seguint el seu ritme i els seus interessos.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada