El moment del dinar ha de ser un moment de plaer i de relació. És una estona que aporta múltiples aprenentatges a l'infant: neixen pautes socials i culturals, i hi entren en joc molts hàbits d'autonomia.
L'infant com a ésser humà té la capacitat de saber quan no vol menjar més, és una qüestió que tenim en compte i respectem al llarg d'aquest moment, així com l'evolució pròpia de cada nen i nena.
Quan dos infants del grup es troben en un moment evolutiu similar i tenen suficient autonomia per menjar sols és quan poden començar a menjar plegats en una taula. S'imiten i la presència de l'altre és una motivació. Durant aquesta etapa, l'infant es mostra cada vegada més actiu i això requereix que l'educadora li doni més temps per participar i col·laborar en tot el procés.
A mida que l'infant creix, el moment del menjar comença a esdevenir un acte col·lectiu i social, on s'inicien relacions amb els iguals i es comparteixen converses interessants. És el moment en què l'infant comença a compartir els àpats amb la resta de nens i nenes del grup.
Els infants de l'espai mandarina es troben en aquestes dues etapes. Alguns ja mengen completament sols i d'altres necessiten encara una mica d'ajuda. Cada vegada són més autònoms. S'estan fent grans!
A continuació veureu imatges de l'hora del dinar i del berenar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada